Wikia

De babbelpil is album 277 van De belevenissen van Jommeke. Het album verscheen in 2015.

Verhaal Edit

Elodie van Stiepelteen wordt 60 jaar en nodigt Jommeke en zijn vrienden uit voor een feest. Na het feest blijkt Tobias verdrietig omdat hij minder aandacht krijgt dan Fifi. Odilon komt dan met het idee voor een middel waarmee mensen kunnen communiceren met hun huisdieren. Professor Gobelijn maakt pillen zodat mensen met hun huisdieren kunnen praten. Het middel werkt. Intussen richt Anatool een ekster af om ongemerkt diamanten te stelen. Het mislukt echter daar de ekster met waardeloze spullen terugkomt. Anatool luistert Jommeke en zijn vriendjes af over de babbelpillen. Vervolgens steelt hij bij een aantal pillen bij de professor. Doordat er geen pillen meer over zijn kan Jommeke ze niet innemen. De pillen hebben echter ook bijwerkingen. Enkele dagen later veranderen de mensen van Zonnedorp in hun huisdieren. Jommeke wil de professor om hulp vragen maar hij verandert zelf in een mol. Alleen Jommeke is nog normaal omdat hij geen babbelpil heeft ingenomen. Intussen verandert Anatool in een ekster. Hij laat zijn ekster de diamant van Elodie stelen. Flip ontdekt dit en kan de gestolen diamant bemachtigen. Jommeke vindt in het laboratorium de wijsheidsdrank (dezelfde uit Kinderen baas) waardoor hij een tegenmiddel maakt. Iedereen wordt weer normaal. De gestolen pillen van Anatool belanden in de vuilnisbak waar ze worden opgeknabbeld door muizen, die daardoor Jommekesalbums kunnen lezen.