Wikia

De lustige slurvers is album 86 uit De belevenissen van Jommeke. Het album verscheen in 1978 en werd getekend door Jef Nys.

Verhaal Edit

Een olifant uit de dierentuin verliest zijn slurf. Professor Gobelijn maakt een middeltje waardoor slurfloze olifanten hun slurf terugkrijgen. Jommeke geeft het drankje aan de olifant. Niet veel later is de slurf teruggegroeid. Professor Gobelijn vult meerdere tanks met het slurfgroeimiddel. Dit vinden Jommeke, Flip en Filiberke geen goed idee. Ze willen voorkomen dat het goedje per ongeluk bij de mensen terechtkomt en laten alle slurfgroeimiddel weglopen via het riool. Professor Gobelijn vertrekt naar Afrika om slurfloze olifanten te zoeken. De volgende dag krijgen Teofiel en Marie plots een olifantenslurf. Ook Filiberke, Choco, Annemieke en Rozemieke krijgen een slurf. Jommeke gaat op verkenning om te bekijken waar het is misgelopen. Vrijwel alle inwoners van Zonnedorp hebben een slurf gekregen, doordat het slurfmiddel via het kanaal in de waterleiding terechtkwam. Jommeke krijgt geen slurf omdat hij steeds pompwater drinkt. Hij organiseert allerlei evenementen voor alle inwoners van Zonnedorp. Vervolgens stelt Jommeke een roeiploeg voor Zonnedorp samen om deel te nemen aan een grote roeiwedstrijd. Doordat de deelnemers allemaal een slurf hebben en deze gebruiken wint Zonnedorp deze wedstrijd. Later verdwijnen de slurven weer en wordt alles weer normaal.